Pokračujte v prohlížení

Další alba autora

Podobná alba

Jestli se vám album líbí...

Také album můžete sdílet

Spustit prezentaci Zastavit
TIP Změny uložíte také pokračováním na další fotku či video a zrušíte je klávesou ESC.
Přidejte do popisu štítky (např. #svatba #cestování) a fotkuvideo tak objeví více lidí.
ŠVESTKOVÁ DRÁHA - nejmodernější lokálka v Evropě
Komentáře Přidat
Vložit komentář
Komentář lze odeslat klávesovou zkratkou shift + enter
ŠVESTKOVÁ DRÁHA - nejmodernější lokálka v Evropě

Odstranění fotek a videí z alba

Vyberte všechny fotky či videa, které chcete smazat a potvrďte akci.

Název

ŠVESTKOVÁ DRÁHA - nejmodernější lokálka v Evropě

Popis

Švestková dráha – nejmodernější lokálka v Evropě
Malebná železniční trať z konce 19. století, klikatící se po jižním úpatí Milešovského středohoří mezi městy Most a Lovosice. Z trati se naskýtají nádherné panoramatické výhledy na ty nejdramatičtější partie Českého středohoří (Košťálov, Házmburk, Oltářík, Křížové vršky, Srdov, Brník, Oblík, Raná, Číčov, Milá, Zlatník).
Počátky snahy o vybudování této trati sahají do roku 1895, koncese k realizaci projektu nazvaného "Místní dráha Obrnice – Sedlec – Čížkovice" (Lokalbahn Obernitz – Sedlitz – Tschischkovitz) byla udělena v roce 1897. Náklady na výstavbu trati pokryla ze 70% Česká zemská vláda, zbylých 30% uhradili místní zájemci. Stavba trati, která nevyžadovala žádné náročné konstrukce (velké náspy, mosty), šla velmi rychle, pravidelný provoz zde byl zahájen již na konci příštího roku: 19. prosince 1898.
Celková délka trati mezi Lovosicemi a Mostem dosahuje 44 km. Protože lokálka využila ve čtyřkilometrovém úseku z Lovosic do Čížkovic již existující trať vedoucí do Loun (přes Libochovice) a obdobně tomu bylo i na úseku z Mostu do Obrnic (3 km na stávající trati Most - Louny), představovala novostavba vlastní dráhy 37 km v úseku z Čížkovic do Obrnic. Nejníže položeným bodem se tak staly Čížkovice (175,6 m. n. m.), nejvýše položeným bodem byla dnes již zrušená stanice Odolice o nadmořské výšce 314,6 m. n. m. Největší sklon dosahuje 19,1 promile mezi Čížkovicemi a Třebenicemi.
Tato dráha se však stala pro ČD – nepotřebnou a proto ji společnost AŽD koupila od státu v roce 2016 jako zbytnou. Během krátkého času ji uvedla do normového stavu, aby vybudovala zkušební polygon pro testování vlastních technologií. Současně zde začala ve spolupráci s Ústeckým krajem provozovat víkendovou turistickou linku T4 Lovosice – Most, která si získala značnou oblibu. A právě to se stalo impulsem k jednání vedoucím k obnovení každodenního provozu.

Linka U10, která je je součástí Integrovaného dopravního systému Dopravy Ústeckého kraje (IDS DÚK), je tvořena 11 páry vlaků jezdících mezi Litoměřicemi horním nádražím a Mostem a dalšími 7 páry vlaků v úseku Litoměřice horní nádraží – Třebívlice. Nasazeny jsou modernizované nízkopodlažní motorové jednotky RegioSprinter (65 míst k sezení, 100 míst k stání) s klimatizací, Wi-Fi, zásuvkami 230 V, velkoprostorovým vakuovým WC a možností přepravy kočárků, kol a lyží. Nové spoje, které jsou rychlejší než autobusové linky, obsluhují následující stanice a zastávky: Litoměřice horní nádraží, Litoměřice Cihelna, Žalhostice, Lovosice závod, Lovosice, Sulejovice, Čížkovice, Třebenice, Třebenice město, Dlažkovice, Podsedice, Třebívlice, Židovice, Libčeves, Bělušice a Most.
DNES JE TO NEJMODERNĚJŠÍ LOKÁLKA V EVROPĚ
Vlak, který sám ví, jak rychle má jet, kdy má zastavit a kolik veze cestujících? Vlak, který nepozornému cyklistovi se sluchátky v uších vyšle do mobilu upozornění, že se blíží k přejezdu? Vlak, který cestujícím přesně ukáže, kudy zrovna jede a za kolik minut přijede na nádraží? Taková je budoucnost..
Já jsem si jí projel celou - 20.5.2020

Období

20.5.2020

Statistiky

  • 17 fotek
  • - zobrazení
  • 3 se líbí

Kategorie a štítky

Nastavení

Veřejné album

Vidí všichni lidé.

Skryté album

Vidí pouze lidé, kteří znají přesnou adresu alba.

Zakódované album

Vidí pouze lidé, kteří zadají kód, který nastavíte.

Nahlásit album
Reklama

Další alba autora

Podobná alba